22 kwietnia 2020

Temat dnia: Śpiewamy hymn szkoły.

Witam was bardzo serdecznie i zachęcam do zapoznania się z niektórymi wydarzeniami z historii naszej szkoły.


Z kart historii szkoły...

Szkoła Podstawowa w Józefowie 08. 01. 1970 roku otrzymała imię Mieczysława Romanowskiego.

HYMN SZKOŁY
Hymnem szkoły jest tekst wiersza "KIEDYŻ?", którego autorem jest patron szkoły – Mieczysław Romanowski a muzykę skomponował Waldemar Martyn – nauczyciel muzyki.


Tekst hymnu szkolnego:
                                          KIEDYŻ?

Nam dzisiaj tak w duszach, jak kiedy się wiosna
Z zimowej wyrywa niemocy.
To smutek i żałość, to zorza radosna,
To rozpacz jak wicher północy.

Ach! kiedyż za ciebie w bój skoczym spragnieni
O! Polsko, ty matko miłości?
I kiedyż przy huku dział, trzasku płomieni
Podniesiem okrzyki wolności?

I kiedyż uczynim, swobodni oracze,
Lemiesze z pałaszy skrwawionych?
Ach! kiedyż na ziemi już nikt nie zapłacze,
Prócz rosy pól naszych zielonych.


SZTANDAR SZKOŁY
Uroczyste przekazanie szkole sztandaru odbyło się 06.10.1973 roku.
Sztandar Szkolny jest symbolem Polski, symbolem Małej Ojczyzny, jaką jest szkoła oraz najwyższym dobrem szkoły i należny mu jest taki sam szacunek, jak symbolom narodowym.

                                      

Awers sztandaru przedstawia wizerunek Patrona szkoły Mieczysława Romanowskiego wyszyta jest również druga zwrotka wiersza pt. „Kiedyż”. Na sztandarze widnieje również data urodzenia oraz śmierci poety.




Rewers sztandaru ma tło biało – czerwone jak flaga państwowa, na środku flagi na czerwonym tle znajduje się orzeł biały oraz wyszyty napis Zbiorcza Szkoła Gminna  im. Mieczysława Romanowskiego w Józefowie.

LOGO SZKOŁY
Nasza szkoła posiada logo  -  to znak herbu z wizerunkiem poety, powstańca, na niebieskim tle biały napis   zawierający pełną nazwę szkoły.




Zadanie na dziś: Zaśpiewajcie hymn szkoły!!!

 Gra "Pułapka"
Gra dla dwóch graczy.
Potrzebne:
  • plansza 4⤪4
  • 4 pionki - po dwa jednakowe pionki dla każdego gracza
         Każdy gracz ustawia swoje pionki w dwóch przeciwległych rogach planszy. Pionki mogą się przesuwać na sąsiednie (wolne) pole w górę, w dół lub na boki (nie po skosie).
         Celem gry jest "złapanie w pułapkę" jednego z pionków przeciwnika. "W pułapkę" czyli pomiędzy swoje pionki (w pionie, poziomie lub skośnie).

                                                  

Na zdjęciu teraz jest ruch granatowego pionka. Jeśli którymkolwiek pionkiem przesunie się o jedno pole do góry to złapie przeciwnika "w pułapkę" i wygra.

Życzę miłego popołudnia😊😊😊!!!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz