13 listopada 2020

 Temat dnia: Gry i zabawy  ruchowe na niepogodę.

Proponuję wam kilka gier, które można wykonać w domu i świetnie się bawić. Pogoda jest niesprzyjająca do zabaw na świeżym powietrzu.


Zabawa „Mówiąca piłka”

Do zabawy potrzebna będzie piłka, taśma samoprzylepna, marker. Na piłkę naklej paski taśmy.
Na każdym pasku napisz markerem inną zasadę rzucanie i łapanie piłki: „Rzuć kucając”, „Rzuć siedząc”, „Rzuć po uprzednim podskoku w górę” – możesz wymyślać różne kombinacje.

Dzieci stają w kole. Gdy pierwszy gracz łapie piłkę musi patrzeć na słowa pod lub najbliżej prawej dłoni. Musi rzucić piłkę tak, jaki to zostało opisane na taśmie – drugi gracz ma zaś spróbować złapać ją w ten sam sposób. Następnie patrzy na słowa pod swoją prawą ręką… i gra się toczy.

🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀🏀


Proste, domowe Bingo
Potrzebujemy:
- plansz dla każdego gracza (wykonujemy je samodzielnie)
- czterech zwykłych kości do gry,
- żetonów (mogą to być kapsle, klocki lub kawałki kartonu)

Zaczynamy od wykonania plansz. Kwadratowe kawałki bloku technicznego dzielimy ołówkiem 25 pól (5 pól na 5)  W każdym polu wpisujemy losowo liczby od 1 do 24, oprócz pola środkowego, na którym rysujemy np. uśmiech lub wpisujemy plus.

Gracz, który prowadzi grę, rzuca po kolei kośćmi (raz jedną, raz dwoma, potem trzema, na koniec czterema, i od nowa jedną, dwoma, trzema, czterema... itd.).
Za każdym razem suma oczek na kościach jest liczbą, którą gracze muszą zakryć żetonem na swoich planszach. Pole z "uśmieszkiem" gracz zakrywa poświęcając jedną z wylosowanych liczb lub wtedy gdy wylosowano liczbę, przez niego już zakrytą.

Wygrywa ten, kto pierwszy skompletuje pięć żetonów ustawionych w rzędzie - w pionie, poziomie albo na ukos.

😊😊😊😊😊😊😊😊😊

Statki
Kultowa gra, dla której idealna planszą są zwykłe kartki w kratkę. Każdy z graczy posiada po dwie plansze o wielkości, 10 x 10 pól. Kolumny są oznaczone poprzez współrzędne literami od A do J              i liczbami 1 do 10. Na jednym z kwadratów gracz zaznacza swoje statki, których położenie będzie odgadywał przeciwnik. Na drugim zaznacza trafione statki przeciwnika i oddane przez siebie strzały.

Na początku gry gracze ustalają stały zestaw flot - np. 4 jednomasztowce, 3 dwumasztowce,  
2 trzymasztowce, 1 czteromasztowiec. I rysują swoje statki.
Gracze próbują trafić w statki przeciwnika podając współrzędne pola.
Gdy ktoś trafi, kontynuuje swoją kolejkę aż do pudła. Zatopienie ma miejsce wówczas, gdy gracz odgadnie położenie całego statku.

Wygrywa ten, kto pierwszy zatopi wszystkie statki przeciwnika.

⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵⛵

Czekoladowe Łowy
Potrzebujemy:
- planszę,
- czekoladki,
- pionki i kości do gry

Rysujemy prostą planszę z torem i polami. Na kilku z nich kładziemy czekoladki. Następnie rzucając kośćmi wędrujemy po planszy pionkami. Kto stanie na polu z czekoladką, może ją zjeść.

🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

Zgadnij, kim lub czym jestem
Prosta i szybka gra, do której wystarczą karteczki samoprzylepne

Gracze najpierw zapisują na karteczkach samoprzylepnych rzeczowniki i nazwy własne - na tyle dużo, żeby potem nie wpaść za szybko na odpowiedź.
Następnie losują i nie patrząc na nie przyklejają na czole.
Gracz na podstawie pytań które zadaje (np. Czy jestem aktorem, czy jestem zwierzęciem lub czy jestem postacią realną) musi odgadnąć czym jest.
Można mierzyć czas, można także grać na żetony lub punkty.

😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉



Życzę wszystkim miłej zabawy!!!!!!!!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz