18 maja 2020

Temat dnia: Kiedy i dlaczego obchodzimy Dzień Matki?

O kim mówi zagadka?

„Kto nas kocha tak jak nikt
i ogarnia całym sercem?
I do kogo można przyjść
Z każdym smutkiem jak najprędzej?”(aamm)

         W tym tygodniu będziemy mówić o Dniu Mamy, który obchodzimy 26 maja. W tym dniu matki są zwykle obdarowywane laurkami, kwiatami oraz różnego rodzaju prezentami przez własne dzieci. Święto to ma na celu okazanie matkom szacunku, miłości i podziękowania za trud włożony w wychowanie.
          W Polsce Dzień Matki obchodzono po raz pierwszy w 1923 roku w Krakowie.


26 maja Dzień Matki - KARTKI.pl


     Moja mama jest jak wiosna
Moja mama jest jak wiosna,
taka piękna i radosna.
Kocha mnie ja o tym wiem
i ja mamo kocham Cię.

Dam Ci gwiazdy, słońce, niebo,
dam Ci kwiatów bukiet wielki.
Potem uśmiech, wielki całus,
nawet oddam Ci cukierki.

Moja mama jest szczęśliwa,
kiedy jestem taki grzeczny.
Wtedy palcem nie kiwa,
nawet palcem tym serdecznym.

Dziś Dzień Matki, więc dla Ciebie,
zrobię wszystko o czym marzysz.
Tylko troszkę mi pomożesz,
przecież jestem jeszcze mały.

Dziś posprzątam pokój cały,
by widziała mama moja,
Ze choć jestem wodzem Indian,
sprzątam jak przystało na kowboja.


Jak możemy zwracać się do mamy?
„mama”,„mamusia”,„mamunia”,„mamuśka”,„mamcia”.
Laurka dla mamy na Dzień Matki - 9 pomysłów na prezent (szablony ...     Matka I Dzieci | Pobierz Darmowe Wektory, Zdjęcia i pliki PSD

Synonimy do słowa matka
mama, mamusia, matula, mamunia, matuchna, mateczka, mateńka, matusia, matuś, mamuś, mamuśka, matczysko, rodzic,

Słowo mama w różnych językach:

jęz. angielski - mom, mum, mother
jęz. białoruski - мама
jęz. bułgarski - майка
jęz. czeski - matka, máti, máma, maminka, mamička, mamka, mutra
jęz. francuski - maman, mère
jęz. hebrajski - ima
jęz. hiszpański - mamá, madre
jęz. holenderski - moeder
jęz. japoński - okāsan, haha
jęz. łaciński - mater
jęz. niemiecki - Mutter
jęz. rosyjski - мама, мать
jęz.słowacki - matka, mať, mama, mamk



Zadanie na dziś:
Zastanów się i odpowiedz sobie na pytanie:   Jaka jest moja mama?






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz