baśnią.
Witam Was moi drodzy uczniowie w deszczowy dzień maja. Dzisiejsza pogoda nie sprzyja zabawom na świeżym powietrzu. Zachęcam do przeczytania wybranej Baśni braci Grimm.😉😉😉
Bracia Grimm,, bracia Grimmowie - dwaj rodzeni bracia, pisarze i uczeni niemieccy Wilhelm Karl Grimm (1786 - 1859) i Jakob Ludwig Karl Grimm (1785 - 1863), którzy dużą część swoich dzieł publikowali wspólnie, autorzy Baśni braci Grimm.
Najwybitniejszym ich dziełem naukowym był Słownik Niemiecki , którego publikację rozpoczęli w 1852 roku.
Najbardziej znanym osiągnięciem jest zebranie i publikowanie baśni, które opracowali na podstawie wieloletnich badań podań, mitów i opowieści ludowych. Baśnie braci Grimm stały się klasyką, przetłumaczoną na wiele języków.
Oto propozycje baśni:
Zgaduj zgadula
- "Jakie to baśnie?"
- "Jakie to postacie z baśni:
Propozycje zabaw ruchowych ze skakanką:
1. Bieg z przeszkodami.
Skakanki rozkładamy na podłodze w prostej linii. Dzieci traktują je jako przeszkody, które należy przeskoczyć lub obiec dookoła. Wybór techniki zależy od nich samych.
2. Skok przez rów.
Dwie skakanki kładziemy obok siebie, by między nimi powstał rów. Rowy powinny mieć różną szerokość. Dzieciom mówimy: wyobraźcie sobie, że to są rowy z wodą, które chcecie przeskoczyć; wyszukajcie sobie taki rów, który wydaje się wam możliwy do przeskoczenia. Wąskie da się pokonać obiema stopami równocześnie, szersze trzeba przeskoczyć z rozbiegu wybijając się jedną nogą.
3. Figury.
Przy pomocy skakanek można na podłodze układać różne figury (koła, trójkąty, czworokąty, serca, domki, ślimaki, litery itp.). jedno z dzieci układa figurę, inne starają się wykonać podobną. Jeśli pozwoli na to zdolność koncentracji dzieci, mogą próbować z zamkniętymi oczami wymacać dłonią i ustalić co ułożyli inni, np. koło lub czworokąt.
4. Noszenie skakanki.
Czy można chwycić skakankę bosymi palcami u nóg?. Spróbujcie ustalić, jak wziąć ją stopami, by nie wypadła wam nawet podczas skakania po sali.
Zanieście wszystkie skakanki do dużej skrzyni używając, o ile to możliwe tylko palcami u stóp.
Zanieście wszystkie skakanki do dużej skrzyni używając, o ile to możliwe tylko palcami u stóp.
5. Akrobacje na skakance.
Na podłodze kładziemy rozciągniętą skakankę. Dzieci będą akrobatami cyrkowymi. Które jednak najpierw muszą uczęszczać do szkoły cyrkowej i próbują boso balansować na linie.
Żeby jednak artyści mogli osiągnąć całkowitą pewność, od czasu do czasu balansują z zamkniętymi oczami i musza się orientować, kiedy będzie koniec skakanki.
Można także odważyć się na pewną sztuczkę techniczną: wyskok w górę i lądowanie obiema stopami na skakance. Można również spróbować obrotów podczas balansowania.
Żeby jednak artyści mogli osiągnąć całkowitą pewność, od czasu do czasu balansują z zamkniętymi oczami i musza się orientować, kiedy będzie koniec skakanki.
Można także odważyć się na pewną sztuczkę techniczną: wyskok w górę i lądowanie obiema stopami na skakance. Można również spróbować obrotów podczas balansowania.
6. Nadepnąć węża.
Jedna osoba porusza liną, naśladuje wicie się węża po podłodze. Dzieci próbują nadepnąć na węża. Kto dotknie skakankę, może w następnej turze naśladować wicie węża.
7. Fruwająca lina.
Dwoje dzieci obraca skakankę trzymając za jej końce. Inni starają się przebiec na drugą stronę nie dotykając skakanki.
Życzę miłej zabawy😊😊😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz